Roupéz Profile AB tecknar 25-miljonersavtal med polisen

Roupéz Profile AB har vunnit ytterligare en stor upphandling avseende produktmedia, denna gång med polisen. Avtalet skrivs på 2 år med rätt till förlängning i 1+1 år. Det totala värdet uppgår till max 40 MSEK över avtalstiden. Sortimentet består av över 100 profilprodukter samt specialprodukter till olika event och kampanjer.

”Vi är mycket glada och stolta. Detta avtal är det andra riktigt stora avtalet som vi vunnit det senaste året. Avtalet ligger i linje med vår strategi om att vara den bästa helhetsleverantören inom produktmedia för vårt kundsegment”

Tomas Persson, marknadschef på Roupéz Profile

Syftet med upphandlingen var att få en helhetsleverantör som klarade att leverera hela uppdraget med logistik, kreativitet och hållbarhet. Polisens grafiska profil ska stärka trovärdigheten i mötet med medborgare men även bidra till känslan av samhörighet inom Polismyndigheten.

Behovet av profil- och gåvoprodukter kommer till största delen vara aktuellt för användning i Sverige, men det finns även behov som ska fungera i internationella sammanhang. Avtalet omfattar även produkter som säljs på Polismuséet.

Viktigt i upphandlingen var hållbarhet, kreativitet, rätt prisnivå samt en IT-integration, liksom bevisad erfarenhet med referenstagning från andra stora helhetskunder. När dessa olika parametrar vägts ihop och bedömts var det Roupéz Profile som vann upphandlingen.

Roupéz har senaste året även tecknat större avtal med Stockholms stad och MSB på sammanlagt ca 50 MSEK över avtalstiden.