Vi söker Ekonomiassistent

Om oss
Roupéz Profile startades 1986. Sedan dess har företaget utvecklats till att vara ett komplett företag inom produktmedia, men även till att erbjuda andra varumärkesstärkande tjänster. Idag är vi 17 anställda med en årsomsättning på ca 70 miljoner SEK. Personalen är engagerad, kunnig och tänker alltid långsiktigt för kundens bästa. Vår storlek gör det möjligt för oss att erbjuda specialkompetens inom olika områden i verksamheten. Roupéz Profile levererar till företag och organisationer i hela Sverige samt EU. Vi är ISO-certifierade enligt ISO9001 kvalitet och ISO14001 miljö. Vi jobbar även aktivt med socialt ansvarstagande enligt standarden ISO45000. Vi vill bidra till en hållbar utveckling samt hälsa och välfärd i samhället. Som helhet vill vi ta ansvar för den påverkan som organisationens beslut har på samhälle och miljö.

Vi har kontor med showroom i Jönköping, Skövde, Växjö och Värnamo. I Jönköping på vårt huvudkontor har vi ett av branschens större showroom fyllt med inspiration från olika produktområden.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du att sköta den löpande bokföring, kundreskontra- och /eller leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar mm. Vidare sköter du administrationen av kundfakturor, både till svenska och utländska kunder. Arbetet innefattar fakturahantering, samt uppföljning i ekonomisystemet. Allmänna administrativa uppgifter inom ekonomi samt sortering, scanning och arkivering kommer också ingå.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, har god teamkänsla, är samarbetsinriktad och tar gärna för dig i jobbet. När det dyker upp utmaningar har du förmågan att söka lösningar och bibehålla en positiv inställning. Du vågar fråga, tar eget initiativ och ansvar. Du trivs med att periodvis jobba i ett högt tempo. Du är snabb på att fånga upp nya saker i din omgivning och tycker det är roligt med den digitala utvecklingen. Vi ser även att du har ett flexibelt arbetssätt och är beredd att ändra dina arbetsuppgifter utifrån förändrade förutsättningar.

Du bör ha dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du har ekonomiutbildning på gymnasie- eller högskolenivå alternativt en KY-utbildning med ca 2-3 års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel.


Är du den vi söker erbjuds du ett roligt och utvecklande arbeta i stimulerande miljö. Ansökan emotses snarast.

Kontaktuppgifter:
Christin Elmervik
Ekonomichef

christin.elmervik@roupez.se